Nu zic că oamenii sunt stupizi…

..ci doar că anumite credințe mi se par stupide.

Am avut recent o experiență destul de deranjantă despre care am decis sa scriu.

S-a intâmplat ca într-o zi de luni să cer o sumă de bani pentru că aveam nevoie ca să îmi reînnoiesc abonamentul și atunci a fost momentul în care mi-am amintit că îmi trebuie. Persoana căreia i-am cerut banii s-a enervat destul de tare, dar nu pentru că îi ceream acei bani (asta fiind ultima problemă), ci din cauza faptului ca îi ceream banii într-o zi de Luni. Ei bine, pentru cei ce nu știu, se presupune că nu este bine să dai bani într-o zi de Luni pentru că ar însemna că urmează să dai bani toată săptămâna.

Eu una, consider acest lucru ca a fi la fel de stupid precum a asculta horoscopul în fiecare dimineață și a te aștepta ca ziua să îți meargă prost sa bine în funcție de ce spune un personaj la televizor. De asemenea, la fel de bine cum ziua de Luni afectează întreaga săptămână, de ce nu ar afecta prima zi a lunii întreaga lună sau la fel cu prima zi a anului. Ei bine, uneori se întâmpla ca prima zi din săptămână să fie cea mai deranjantă, apoi restul săptămânii să fie liniștită. Desigur, dacă pleci la drum cu ideea că doar pentru ca prima zi a fost nasoală înseamnă că toată săptămâna o să fie nasoală, atunci probabil că ai dreptate. Până la urmă, tu decizi ce mood să îți stabilești în funcție de gândurile pe care le ai.

În orice caz, sunt sigură că există o groază de zicători care spun o groază de lucruri despre ce ar trebui sau nu ar trebui să faci în anumite zile, iar ceea ce mă surprinde este că oamenii chiar cred în ele. E posibil ca eu să nu înțeleg de fapt ce vrea să se spună cu asta, dar din ce am mai citit și eu, nu au o baza concretă.

Vă mai dau un exemplu.

Nu știu dacă ați auzit, dar în zilele de Luni, Miercuri și Vineri (evident și Duminica) se presupune că nu se spală. Înțeleg de Duminică, că hai, zi sfântă, alea alea, dar în celelalte zile? Ei bine, am văzut oameni care spală și Luni și Miercuri, chiar și Duminică și încă sunt bine-merci. Mai mult sau mai puțin, dar nu cred că viața lor a fost afectată de spălatul rufelor.

Sau mai sunt anumite sărbători în care se presupune că nu e indicat să te speli. Asta înseamnă să fiu jegos doar pentru că se presupune că nu e bine să te speli?  Ce naiba?! Chiar și religios vorbind, în ciuda a ceea ce se zice despre Dumnezeu, eu nu l-am văzut niciodată ca pe un tiran (sau bine, nu de când am trecut de pubertate și am început să gândesc pentru mine). Adică, nu cred că e deranjat că te speli sau alte lucruri. Cred că e mai deranjat să te vadă cum crezi în tot felul de zicale stupide, decât să se spere că speli niște haine într-o zi de Miercuri, dacă tot am decis să mergem pe această cale.

În concluzie, nu sunt de părere că oamenii care au anumite credințe sunt în știu eu ce fel, adică, mulți au crescut cu așa ceva, de la părinți, de la alți oameni, nu sunt eu în măsură să judec, dar credințele acestea în sine..eu le consider fără o bază reală. Nu cred în ele, la fel cum nu cred în hororrscopul zilnic. Nu am o problemă cu cei care le cred, atât timp cât nu urlă la mine pentru că eu nu cred asemenea lucruri. Crede pentru tine dacă vrei, dar nu le băga altora pe gât credințele tale.

Părerea mea.

kitteh2

Leave a comment