Interviu: Andrei Pintea-Dobrin

13237833_1316419061706518_7019477097557053149_n

Andrei Pintea-Dobrin este un tânăr de 25 de ani (proaspăt impliniți) care de mic copil a hrănit o pasiune imensă pentru muzică și ceea ce înseamnă aceasta.

Instrumentul său de bază este chitara, dar el poate fi considerat în realitate un multi-instrumentalist  deoarece poate mânui foarte bine și alte instrumente (de obicei cu corzi) care îi ajung în mână. El a fost de acord să ne spună câteva cuvinte despre el și experiența lui.

A: Bună Andrei! Cum te simți?

APD: După o zi lungă de muncă, pot spune că în acest moment mă simt destul de relaxat! (zâmbește)

A: Ce ne poți spune despre tine în câteva cuvinte?

APD: Păi, ce pot să zic despre mine..sunt un artist! Deși, în loc de artist, mai potrivit ar fi muzician! Sau cum îmi place mie să zic – lăutar!

A: De cand a început pasiunea pentru muzică? Ce te-a determinat să te îndrepți către această zonă?

APD: Prima amintire pe care o am legată de această pasiune mă duce undeva la vârsta de 6 ani. Pe MTV se difuza videoclipul de la melodia “I don’t wanna miss a thing” a trupei Aerosmith și eram foarte impresionat de chitară. Îmi amintesc că am luat o rachetă de badminton și am început să imit. Trebuie să recunosc că a fost o senzație pe care nu o voi uita niciodată în viața mea! Faptul că ulterior, când am avut la îndemână o chitară, am reușit să mă descurc singur, m-a determinat să continui cu asta! Mă uitam la câte un chitarist (ex.Joe Satriani, Zakk Wylde), vedeam ce face, apoi încercam și eu..și îmi ieșea! Cred că asta m-a stimulat cel mai mult!

15079037_1484769434871479_1174838930262090566_n

A: Care a fost prima ta chitara?

APD: Prima chitară a fost practic o jucărie! Era o chitară pe care am văzut-o într-un hypermarket! La vremea aceea era în jur de 100 de ron și mi-am strâns alocații ca să mi-o pot cumpăra! Este vorba de o chitară clasică, pentru copii, destul de micuță pe care o am și acum și  cânt încă la ea!

A: Am inteles ca ai facut parte dintr-o trupa. Ce ne poti spune despre asta?

APD:  Ei bine, după doi ani de zile de studiat și cântat singur în dormitor am avut ocazia să cunosc o trupă și să cânt alături de ei pentru aproximativ 3 ani! Împreună cu ei am concertat prin țară! Pot sincer să spun că au fost cei mai buni ani din viața mea! În acel moment am văzut un vis pe care l-am avut de când eram mic materializându-se în fața mea! Mă simțeam, efectiv, ca un rockstar! Salutam pe stradă oameni care nu îi cunoșteam, dar ei mă cunoșteau pe mine! Acei oameni mă cunoșteau pentru că m-au văzut pe scenă! Au văzut afișe, au ascultat pe youtube și așa mai departe! Au fost cei mai buni ani din viața mea!

574829_440965619251871_6983161_nA: Daca ai mai avea ocazia, ai mai vrea sa fii intr-o trupa?

APD: Oh doamne, nici nu aș clipi!

A: Nu te-ai gândit la posibilitatea de a-ți înființa propria trupă?

APD: Ba da! Din nefericire aici m-a lovit realitatea! Eu aveam un stil de a cânta, căutam ceva anume, ceilalți nu aveau aceeași dorință! Când am găsit oameni care să vrea să cânte acel ceva pe care îl căutam eu au intervenit alte probleme precum lipsa de seriozitate sau alte lipsuri! Practic întotdeauna a apărut câte un lucru major care a intervenit în buna funcționare!

A: Ce stil de muzica iti place sa abordezi? 

APD: Ow! Aici voi reveni la ce am zis mai devreme cu faptul că sunt lăutar! În momentul de față, după 8 ani de zile de cochetat cu mai multe instrumente, nu doar cu chitara, aș putea spune că nu am un gen preferat de muzică! Dacă îmi place ceva o să descopăr mai multe despre acel ceva, o să caut, o să aflu mai multe și o să îi dau propria mea interpretare!

A: Ce tip ce muzica asculti de obicei?

APD: Cu precădere, metale! Metale cât mai grele și mai agresive pentru că în cazul meu acționează ca și terapie! După o zi de lucrat într-un call center ai nevoie de așa ceva!

A: Ce te inspiră în compozițiile tale?

APD: Wow! Hmm..Mă înspiră emoțiile pe care le trăim – ca oameni! Sunt atât de sălbatice, de necontrolate! Sunt pure! Încerc pe cât posibil să redau asta prin melodiile mele, prin ideile pe care le am! Când pun mâna pe un instrument și încep să scot sunete din acel instrument, speranța mea este ca oamenii care aud acele sunete să simtă ce am simțit și eu în momentul în care mi-a venit inspirația!

16558707_1585032044845217_767374617_n

A: La început am zis că te putem considera multi-instrumentalist! La ce alte instrumente mai poți cânta? 

APD: Păi..pot cânta la bass, la vioară, la tobe, la violoncel, harpă, pian! Mi-au trecut multe instrumente prin mână! Revin la ideea de lăutar (pentru a treia oara) – reușeam să pricep acele instrumente din momentul în care puneam mâna pe ele! Le învățam pe loc! Nu am avut nevoie de studii aprofundate, nu a fost nevoie să citesc despre acel instrument, pur și simplu mă jucam cu instrumentul și vedeam pe parcurs ce se întâmpla!

A: În încheiere, ce sfat ai avea pentru cititori?

APD: Aș avea de fapt câteva sfaturi, nu doar unul singur! Primul sfat ar fi: Dacă te apuci de un instrument și ești lăutar ca mine, e bine să îți cauți să ai măcar ca rezervă, ca un plan, ca un back-up, un profesor! Pentru că vei ajunge la un moment-dat la un punct în care nu poți să faci mai mult singur și ai nevoie de cineva care a făcut acest lucru într-un mod profesional. Al doilea sfat: O să vă dau “crezul” chitariștilor care sună ceva în genul “Exersează, exersează, exersează,exersează, exersează” – mai repetați voi de 500 de ori chestia asta și o să înțelegeți!

2 thoughts on “Interviu: Andrei Pintea-Dobrin

  1. Draga mea Kitten, o singură remarca, daca ai veleități de scriitoare. Las-o (mult, mult) mai ușor cu semnele de exclamație! (asta e chiar cu intenție 😊). Textul, desi drăguț scris, arată de parcă intervievatul era într-o exaltaro- excitare indusă de… hai să spunem pasiunea pentru muzică. Îl cunosc pe Andrei si, oricât de pasionat/l ai fi de vreun domeniu, tot nu poti sa te exprimi neîncetat doar exclamând. Adevăratele fraze cheie se pierd astfel în context.

    Like

Leave a Reply

