Țara urlă și necunoscătorul se piaptănă

Eu nu mă uit la televizor decât în treacăt în momentele în care îmi salut părinții care se uită la televizor pentru că nu prea sunt ei cu calculatorul. Eu sunt cea cu calculatorul. În acele momente se mai întâmplă să mai aud și eu de ce se mai petrece în lume. De ceva timp lucrurile de la televizor s-au extins si pe facebook deci e cam inevitabil să nu afli știri. Aduc în discuție evenimentele recente cu protestele și problema cu proiectul acela de lege legat de grațiere.

Sunt de acord că prin grațierea acelor oameni și-au batut joc de popor și mi se pare o aberație totală. Dintr-un oarecare motiv, mă așteptam ca cei care ar trebui pedepsiți să scape cumva, pentru că e la mijloc o nebunie totală în care hoții se susțin unii pe alții. Problema mea este cu totul alta. Mă uitam la cei care protestează și mă uitam la cât de revoltați sunt o mulțime de oameni aflați în apropierea vârstei mele și m-am gândit puțin. De ce sunt revoltați? Ce îi face să fie revoltați? Adică, cum ne afectează de fapt deciziile luate de politicieni?

Apoi am realizat cu stupoare că eu nu sunt deloc revoltată pentru că eu nu pot sa pricep cum mă afectează pe mine sau ce înseamnă acest lucru. Așa că am început să întreb în jurul meu în ideea că o să pricep și eu ceva.

Din nefericire, nu sunt singura în situația asta. Sunt sigură că sunt o mulțime de oameni care nu se implică tocmai pentru că nu înțeleg gravitatea unei situații. Mulți dintre noi nici nu cred că ar putea schimba ceva cu un protest pentru că mulți nu știu ce a însemnat revoluția și mulți nici nu au fost educați în spiritul ăsta sau nu s-au gândit vreodată măcar să facă așa ceva.

Mai mult, să zicem că sunt oameni care totuși vor să caute și să se intereseze. Ok, de acord. Încep să caute și apoi aud: Postul X dezinformează, postul Y tine cu Z-ulescu, îi întrebi pe alți oameni – Nene, auzi ce se zice. Ce părere ai?, apoi ți se răspunde : “Păi se spune asta pentru că aștia spun adevărul!”. Nu mai înțelegi nimic. Nu știi pe cine să crezi, nu știi care e adevărul.

Teoretic ar fi bine să intri tu în detalii, să citești cărți, să studiezi, dar cine are timp de așa ceva? Studiul este pe termen lung, dar protestele sunt actuale. Nu te așteaptă nimeni până să studiezi tu istoria și legile și așa mai departe, chiar dacă este bine să le știi și chiar indicat dacă vrei să afli cum stau lucrurile.

Părerea mea e că adevărul se află undeva la mijloc și este diferit pentru fiecare. Așa că, ce pot să fac? Să aleg o parte? Să nu aleg nici una?  Să fiu un martor sau să mă implic? Înainte de a lua o decizie este important să înțeleg. De unde să înțeleg? Cine să îi educe pe cei care nu știu? Cei ce știu, de unde au aflat?

Atâtea întrebări..atât de puține răspunsuri..

kitteh2

 

imagine : ©Sorana Borhina

Leave a Reply

