Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie..

Viață lungă și multă sănătate locuitorilor tăi. Și minte. Să le vină mintea la cap. Să se lumineze odată și să nu mai strice ce nu e trebuie stricat. Să capete înțelepciune și să iubească. Să iubească sincer, căci asta avem noi în sânge. Iubirea. Este epoca iubirii și din nimeni nu știe ce motiv noi ne ferim de asta. Să fie frică? Și celor care ne-au protejat le era frică și totuși și-au făcut treaba. Frica ne întunecă, teama ne trezește.

Dragi cititori, știu că nu am mai scos de ceva timp un articol, dar cu această ocazie specială (Ziua României) nu am putut să mă abțin să nu vărs aici câteva cuvinte pentru voi. Să vă spun cum văd eu lucrurile.

În timp ce mergeam spre casă, în tramvai, am avut o revelație care m-a intristat. Mi-am dat seama în acel moment cât de greșit este totul în jurul meu. Mi-am dat seama de câte idei am fost și încă sunt înconjurată care nu mi-au folosit la nimic, ci dimpotrivă, m-au făcut să dau cu stângul în dreptul, după cum zice vorba.

Mi-am dat seama cum oamenii, din dragoste, ajung să facă niște lucruri care mai mult pot să strice, decât să ajute. Căci așa e cu dragostea asta, vrei tot binele din lume pentru cei la care ții, dar uneori poate că nu îți vin cuvintele potrivite sau alte ori, indiferent de cuvintele folosite, e posibil să nu fii înțeles, căci nu toți sunt la acel nivel de înțelegere.

În urma unei discuții pe care am avut-o de dimineață, am realizat cât de importantă este înțelegerea unui lucru. Diferența dintre a înțelege un lucru și a nu îl înțelege, este vitală. Nu degeaba ni se tot urlă în cap, încercați să înțelegeți, nu să învățați pur și simplu. Din nefericire, noi dăm din cap. Nu înțelegem în sine ce înseamnă a înțelege. Vă spun eu ce înseamnă a înțelege.

A înțelege un lucru, înseamnă a te bucura că ai aflat ceva nou și a avea dorința de a știi mai multe și a căuta mai multe despre acel domeniu, pentru că știi cu ce ”se mănâncă”.

Când nu înțelegi, nu te mai interesează. Nu vrei să știi mai multe.

Generația noastră nu înțelege. 

Nu înțelegem de ce trebuie să punem întrebări. Nu înțelegem ce ne tot îndrugă diferiți oameni din jurul nostru lucruri care pe noi nu ne interesează. De ce nu ne interesează? Pentru că nu le înțelegem rostul. 

Are sens acum?

Nimeni nu explică nimic. Părinții nu au timp de noi. Nu au timp să ne explice. Se limitează doar la ”fă asta, nu face aia”. Profesorii la fel. În mintea lor, au impresia că noi pricepem, că ar trebui să ne deslușim ceea ce ne dau ei, doar că noi nu o facem.

În sfârșit am înțeles de ce la anatomie ni se cere să spunem totul și ni se spune să nu lăsăm lucrurile să pară că se înțeleg de la sine. Pentru că nu se înțeleg. Oamenii nu înțeleg ce îndrugăm noi acolo și de aceea este nevoie să ne facem cât mai expliciți cu putință. Spuneți tot. Tot. Lăsați presupunerile. Lasă că înțelege. NU. Nu înțelege de la sine. Nimeni nu știe ce ai tu în cap.

Revenind la țărișoara noastră. Voi înțelegeți de ce o iubim sau nu o iubim? De ce merită iubită? Vă spun sincer, din ce aud de ici colo, eu una, nu înțeleg. Habar nu am. Oare nu ar fi cazul să aflu? Să știu mai multe? Să nu sar cu gura înainte? Credeți că numai politica constituie această țară? Că numai ei o alcătuiesc? Nu, dragilor. Noi o alcătuim.

Rădem de oamenii care ne spun despre cât de importantă este țara. Râdem pentru că nu îi înțelegem. Râdem de nebuni, că spun bazaconii. Poate că în viziunea lor, noi suntem ăia nebuni. Că nu îi înțelegem. Dacă extratereștrii ar fi să ne viziteze, cu siguranță nu o vor face prea curând. De ce? Nu suntem capabili să îi înțelegem și nu are sens să vină acum.

În momentul în care înțelegi, întreg universul este de partea ta. Totul se clarifică. Te simți eliberat. Capeți un sens în ceea ce faci.

Sper ca acest articol să vă dea măcar puțin de gândit.

La mulți ani să trăiești Românie și române! Să ajungi să te bucuri de ceea ce ar trebui să fii tu de fapt! Să scapi de neghină și să ajungi să culegi grâul.

Multă sănătate vă doresc, dragi cititori și o iarnă cât mai frumoasă!

One thought on “Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie..

Leave a Reply

