..Baby don’t hurt me..no more.

Ah..Iubirea. Astazi am decis sa scriu despre iubire. Cand auzi de iubire, primul lucru care iti vine in minte este legatura romantica care se creeaza intre doua persoane sau la sentimentele pe care le au parintii fata de copii si invers. In orice caz, eu consider ca aceasta iubire este categoric de mai multe tipuri. Din cat am putut observa si probabil si voi, oamenii au tendinta sa foloseasca prea des acel ” Te iubesc”, atunci cand probabil nu este cazul, sa il foloseasca superficial sau sa il foloseasca pentru a obtine ceva (apeland la manipulare), astfel incat, ce reprezinta intr-adevar aceasta iubire?

Eu una, consider iubirea ca fiind echivalenta cu aprecierea – te apreciez ca existi, te apreciez ca imi faci viata mai frumoasa, te apreciez pentru ca imi aduci un zambet pe fata.

In multe locuri am citit despre faptul ca atunci cand iubesti cu adevarat pe cineva, nu poti spune de ce il iubesti, ci doar o faci. Eu cred ca poti spune si cand spun asta, nu ma refer la lucruri precum ” pentru ca esti frumos/ oasa; pentru ca esti inteligent/a, pentru ca aia, pentru ca aia”. Oamenii sunt egoisti. Te iubesc pentru ca imi place cum ma simt alaturi de tine. Pentru ca ma faci sa fiu un om mai bun. Pentru ca imi place ce devin cand sunt cu tine.

Eu nu spun foarte des ca iubesc pe cineva, iar daca o spun, indiferent de circumstante, o spun cu un motiv.  O spun pentru ca in acel moment probabil asta simt. Pana la urma, iubirea este un sentiment. Nu stiu daca ziua urmatoare o sa mai simt la fel, nu stiu daca macar in minutul urmator o sa mai simt la fel, dar in acel moment in care o zic..o zic intr-adevar.

Acum, cand vorbim despre tipurile de iubire, eu cred ca avem asa:

  • Iubire fata de parinti
  • Iubire fata de partenerul de viata
  • Iubire fata de prieteni
  • Iubire fata de animale
  • Iubire fata de o activitate
  • Iubirea de sine

Sunt sigura ca mai exista, dar asta a fost tot ce mi-a venit in minte acum.

De asemenea, in ciuda faptului ca oamenii sunt egoisti, iubirea nu tine de egoism. Tine de capacitatea unei persoane de a se bucura in totalitate de existenta altei persoane, de acceptarea ei, in ciuda lucrurilor pe care le face sau spune. Pana la urma, daca un prieten iti spune un lucru, de suparare, nu inseamna ca nu iti mai este prieten, ci ca are o zi proasta sau il deranjeaza ceva.

Totodata, iubirea este un lucru care, din punctul meu de vedere, trebuie construita. Caramida cu caramida si mai ales in timp. Timpul le repara si timpul le innoada.

One thought on “..Baby don’t hurt me..no more.

Leave a Reply

