Interviu Bogdan Petrișor

Bogdan Petrișor este un tanar inteligent, de numai 22 de ani, 14138346_10210587041651158_748278427_npasionat de medicina. Este student la Cambridge (deja urmeaza sa intre in cel de-al patrulea an), s-a nascut in Bucuresti si a fost elev la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”. Astazi ne va raspunde la cateva intrebari legate de experienta sa si motivele pentru care si-a ales acest drum.

A: Cand ti-ai dat seama ca vrei sa urmezi medicina?

B:  Alegerea am facut-o in clasa a 11-a si a fost o alegere prin eliminare, intre medicina si drept. Am luat aceasta decizie pe baza a ceea ce imi placea mie sa fac, ce materii mi-au placut la liceu, dar uitandu-ma si la profesiile parintilor. Nu pot sa spun ce factori m-au dus clar la luarea acestei decizii, as putea spune ca a fost un proces treptat, mai ales ca stiinta m-a atras de cand eram mic (o carte pe care o citeam prin clasa a treia era un atlas de anatomie- ceva foarte de baza, nimic complicat). Imi doream sa fac ceva de natura stiintifica, dreptul era ceva asa..undeva intre partea umanista si cea reala. Ingineria nu a fost o optiune, deoarece desi imi placea matematica de liceu, deja la facultate se intra la un alt nivel care nu ma atragea. Uitandu-ma totusi la ce imi placea, ce consideram ca pot face, m-am oprit intr-un final la medicina.

A: Cum te-ai pregatit pentru asta?

B: La capitolul pregatire sunt de parere ca am inceput cam tarziu si primul pas a fost pregatirea la biologie. Desi trebuia sa ma pregatesc sa dau si bacalaureatul nostru (am dat la chimie), mai era nevoie pe langa asta si examenul de A Level. Din nefericire, materia pentru A Level nu se suprapune deloc cu ceea ce facem noi la biologie in liceu. M-am pregatit undeva intre 6 si 9 luni, in mod special pentru partea de biologie, folosind un manual de al lor (din Anglia). In rest am facut pregatirea pe care o face toata lumea pentru bacalaureatul nostru (matematica si chimie, la romana nu a fost nevoie)

Pregatirea cea mai intensa am facut-o totusi pentru interviu, deoarece la facultatile din Marea Britanie esti chemat si la interviu daca ti se accepta dosarul.

A: Ce te-a facut sa alegi Cambridge?

B: Eh, aici a fost, [râde] o sa sune groaznic, dar a fost un proces de eliminare. Hotarandu-ma ca vreau sa fac medicina, am ajuns la concluzia ca in Romania nu pot sa fac medicina. Nu e vorba ca nu ar fi facultatile bune, dar sistemul in sine este prima problema care m-a determinat sa aleg alta tara. Aici vorbesc de modul in care se dau examenele, se iau notele si asa mai departe. Mai mult de atat, am mai spus asta si intr-un alt interviu, nu ma pot vedea medic in Romania. Aici intervin mai multe motive, printre care: imaginea sociala nu este tocmai ideala (sistemul care merge prost si doctorii care te trateaza ca pacient, ca pe ultimul om, cu o totala lipsa de respect), iar problema salarizarii nu se compara cu problema coruptiei, cu spaga care se ia (iar eu nu ma vad in stare sa iau spaga).

Astfel incat, am inceput sa caut si sa ma gandesc unde as putea sa merg. Singurele optiuni erau Statele Unite, Anglia sau Franta. La Franta am renuntat, deoarece modul de interviu imi cerea sa merg personal la fiecare facultate la care vreau sa aplic si era dezavantajos. Statele au iesit din calcul datorita taxelor foarte mari, dar si din cauza ca acolo, pentru a face medicina, trebuie sa ai intai o alta facultate facuta si nu avea rost sa pierd atat de mult timp.

Alegerea finala a fost Anglia, iar apoi mi-a fost destul de simplu sa ma decid la ce facultate vreau sa aplic, deoarece uitandu-ma pe un top al facultatilor (caci daca era sa fac medicina, macar sa o fac intr-un loc cunoscut) am avut de ales intre Oxford si Cambridge. Am ales Cambridge. M-a atras mai mult ideea de orasel universitar.

14137916_10210587041611157_1470879198_n

A: Cat de mult inveti pe zi?

B:  Depinde foarte mult de materia pe care o am de invatat. In general, sa zicem aproximativ 2-3 ore pe zi in timpul trimestrului, iar in sesiune, ei bine, toata ziua, dar nu continuu.

A: Sa studiezi medicina nu e tocmai usorCum iti mentii motivatia?

B:  In anul al treilea, trebuie sa recunosc ca mi-a fost destul de greu sa imi mentin motivatia. In general, nu e nevoie sa incerci sa faci tu asta, caci te ajuta profesorii. Ai incredibil de multe lucruri de facut si cand vezi ca toata lumea din jur incearca sa te ajute cu tot felul de lucruri, explicatii, materiale, nici nu prea ai nevoie sa fii motivat, ca vine de la sine. Daca vrei sa citesti in plus de obicei, da, ai nevoie de motivatie. Pentru mine totusi, pentru a citi despre ceva, trebuie in  principal sa ma atraga, sa ma intereseze. Daca este vorba de un subiect care ma pasioneaza, nu neaparat cand e vorba de examen, o sa citesc despre el. Tocmai de aceea mi-e putin mai greu. Am obiceiul sa citesc mai mult pentru mine si de cele mai multe ori ceea ce citesc nu se prea potriveste cu materia de examen [râde] .

A: Daca ai avea acum toti banii din lume, ce ai face cu ei?

B: M-as pensiona si as trai o viata fericita pana la batranete. Nu as avea nevoie de foarte multe, o casa decenta, sa nu fie nevoie sa imi fac griji de pe o zi pe alta de plata facturilor. Eventual as calatori putin, dar nimic extenuant.

A: In afara de studiu, cu ce iti mai ocupi timpul?

B: Obisnuiam sa practic dansul irlandez, dar am renuntat de cand mi-am luxat glezna destul de rau, prin anul I, iar prin Cambridge nu pot spune ca am gasit o sala care sa se ocupe cu asa ceva. Imi place sa citesc, imi place sa desenez, uneori mai scriu, de obicei poezie. Si..lucru pentru care e posibil sa fiu judecat de generatiile mai invarsta..ma joc pe calculator. Hehe. Nu cred totusi ca as pune asta intr-un CV. Nu deocamdata, cel putin.

A: Cum te relaxezi dupa examene?

B: Uh..noi in Cambridge avem toate examenele intr-o singura saptamana, o data pe an. In anul 2 am avut cincisprezece examene intr-o saptamana. Mai multe pe zi chiar. E bine daca ai timp sa dormi in saptamana aia. Ca sa compensam, de obicei, dupa examene in Cambridge este o destrabalare teribila. Un obicei in Cambdrige este ca prietenii tai de la alte facultati, care au terminat deja cu examenele,  sa te astepte la locul din care iesi de la examen si sa te ude din cap pana in picioare cu sampanie. Am reusit sa evit totusi aceast obicei, deoarece la examen ma duc imbracat in sacou si as prefera sa nu am sampanie pe sacou. Dupa aceea urmeaza ” The May week” (care este in Iunie, dar asta e partea a doua), in care sunt baluri si de obicei mergi la cel mult doua, pentru ca mai mult nu iti permiti [râde]. Se practica foarte multe picnicuri, iesi pe iarba, bei sampanie, mananci capsuni (chestii mai sofisticate). Mai ies si prin oras, dar incerc sa nu fac excese, desi multi au tendinta sa o faca.

A: Care este animalul tau preferat?

B: Pisica. Imi plac pisicile pentru ca sunt animale cu care poti interactiona, este un animal destul de independent, comparativ cu un caine care mereu vrea sa se joace sau sa se plimbe sau sa faca ceva.

A: Nu in ultimul rand! Un sfat pentru cititori?

B: Fiti foarte hotarati ca vreti sa faceti medicina. Mi se pare ca varsta la care trebuie sa facem aceasta alegere este una destul de frageda, deoarece de cele mai multe ori nu stii exact ce iti place si ce vrei cu adevarat. Este bine sa incerci sa ai o minte deschisa, sa nu te gandesti doar la salariu, la prestigiu sau la faptul ca uite, mie imi place biologia si vreau sa fac medicina. E important sa te gandesti si ce oportunitati de viata personala ai, ce oportunitati de angajare, iar sfatul meu ar fi sa nu neglijezi niciodata acest aspect al vietii personale pe care il poti avea intr-o profesie.

image2

 

Leave a Reply

