Interviu Marusia Dogaru

In urma unor momente intense de gandire, am luat hotararea ca de acum incolo, o data pe saptamana sau o data la doua saptamani, sa ajung sa public pe acest blog cate un interviu cu diferite persoane. Ideea in sine vine de la dorinta de a impartasi modul in care aceste persoane au ajuns in acest punct al vietii lor, in speranta ca acest lucru ar putea sa inspire pe cineva sa urmeze aceeasi cale sau cel putin sa ii ofere o siguranta ca in ciuda lucrurilor grele care se intampla in viata, lucrurile pot avea in sfarsit un deznodamant interesant.

Acestea fiind spuse, va voi prezenta prima persoana pe care am ales-o sa ne spuna cateva lucruri despre viata ei si care m-a surprins in primul rand prin entuziasmul si ambitia pe care le are.

poze je (5)

 

Numele ei este Marusia Dogaru, are 25 de ani si s-a nascut in Bucuresti. A absolvit liceul de arte plastice ”Nicolae Tonitza”, indreptandu-se apoi catre Universitatea de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu” unde a ales profilul de Arhitectura si Design Interior. In același timp, a ales sa urmeze și cursurile facultatii de Drept. Inca de mica a avut pasiune si talent pentru desen, motiv pentru care, nu va renunta niciodata la el, in ciuda celei de-a doua alegeri.

 

A: Bună Marusia! Mulțumesc ca ți-ai facut timp pentru a sta puțin de vorbă!

M: Buna, imi face placere! Multumesc si eu pentru interesul acordat!

 

A: Desen, Arhitectura si Drept – Ce te-a determinat să urmezi acest drum?

M: În principal la bază au stat calitățile pe care le-am avut, abilitățile pe care le-am exersat incă din copilărie și desigur pasiunile mele. Pasiunea pentru desen fiind cea care m-a îndreptat către liceul de arte plastice și ulterior catre arhitectura.

A: Și Dreptul?

M: În privința Dreptului, pe lângă ideea de back-up, l-am văzut și ca pe o oportunitate bună de a îmi dezvolta o serie de calități noi într-un domeniu care m-a interesat. Am observat, de asemenea, că între cele două domenii, deși sunt diferite, exista calităti comune precum creativitatea ideilor si versatilitatea sau flexibilitatea adaptarii la anumite situații.

safari desgin 1

 

A: Sunt sigura ca nu intotdeauna a fost usor, ce te-a determinat sa continui si sa nu renunti? Ce te-a motivat?

M: M-a motivat ideea de a nu face doar un singur lucru si de a nu ma bloca pe un singur domeniu. Consider ca daca ai calitatile, timpul, si circumstantele necesare, pasiunile si abilitatile pe care le ai , trebuie speculate la potential maxim. Dacă este posibil, sfătuiesc pe oricine ca măcar o perioadă să încerce sa meargă în paralel fie cu doua domenii, fie cu două joburi care te pasionează la fel de mult. O viata avem si trebuie sa incercam.

A: In desenele tale te bazezi mult pe fantezie, care e legatura ta cu aceasta lume?

M: Am fost atrasă de foarte multe domenii, dar am simțit mereu o legatură puternică cu arta in general, cu fantasticul/supranaturalul si posibilitatea “evadarii”, prin imaginatie, intr-o lume paralelă, departe de cotidian. Pe scurt, arta reprezintă latura mea creativa, iar domeniul juridic in care activez, partea pragmatica. La fel fac și cu cei care îmi cer sa fac diferite lucruri (desene, ilustrații, etc.), încerc să îi ajut și pe ei să se detașeze puțin de lumea reală, să își manifeste ideile, iar eu doar fac ca ideile lor sa prindă formă.

Dwarven forge  & Dragon fire com

A: Ce te inspira?

In ceea ce priveste grafica si ilustratiile, este greu sa spun ce ma inspira in mod specific, pentru ca variaza in functie de ceea ce simt sau de ceea ce mi se cere să fac. La modul general ar fi: natura, muzica, mitologia, misticismul si alte elemente ce vizeaza paranormalul si stiintele oculte, istoria ( mai ales cea antica si medievala ), dar si creatii din literatura, filmele si jocurile fantasy si SF.

A: Când nu desenezi și nu muncești, ce îți place să faci?

M: Pe langa clasicele ” muzică și citit”, imi place foarte mult sa fac sport ( tir cu arcul, jogging si in general exercitii de aerobic si fitness). Pe langa asta, una din marile mele pasiuni sunt calatoriile-sa cunosc culturi, locuri si oameni noi ( tuturor ne place sa calatorim, stiu : ))) ) dar eu cam exagerez uneori cu asta.

A: Ai vreun citat preferat?

M: Sunt cateva citate motivationale demne de mentionat, dar in special două mi se potrivesc in perioada curenta prin care trec  si care, desigur se aplica in general:

” Succesul nu este final, esecul nu este fatal, curajul de a continua este ceea ce conteaza” –  Winston Churchill

” Cel care are abilitatea de a-si stapani propria minte, poate pune stapanire pe orice altceva”   –  Andrew Carnegie.

Diploma -Randari ceainarie

A: Cand vine vorba de parinti, cum crezi ca ar trebui ca acestia sa fie in raport cu copiii, astfel incat cei din urma sa aiba succes in viata?

M: Evident, ar trebui sa ii sustina, o sustinere neconditionata. Cand zic sustinere, ma refer nu doar la partea materiala, care desigur, reprezinta in jur de 70 %, ci si la restul de 30 % care tine de sustinerea morala, de apropierea afectiva. Este foarte important sa simta acel suport, acea caldura care sa le transmita “You can do it”. Indiferent in ce situatie se afla, important este ca parintii sa ii ajute oricum pot. Asa au facut parintii mei si asa voi face si eu cand voi avea copii.

A: Care ar fi sfatul tau pentru cei care ar vrea sa urmeze acelasi drum ca si tine?

M: Sa incerce si sa vada ce le place sa faca cu adevarat, iar daca s-au hotarat cu drumul ales ( indiferent ca este similar cu al meu sau nu ) sa fie mereu flexibili, creativi si sa nu renunte.

 

111

Pisi

Leave a Reply

